Založ si blog

Cieľová destinácia: Sevilla

Ak dobre rátam, tak presne pred 27 dňami som celá nervózna mávala rodičom na rozlúčku na letisku v Prahe. Odchádzala som si splniť sen a zároveň študentské povinnosti, nakoľko som cestovala do Sevilly, do Španielska na Erazmus. Kedže som letela len tretí krát a zároveň prvý krát s notebookom, samozrejme, že ma na bezpečnostnej prehliadke hneď dvakrát vracali naspäť, nakoľko som nepochopila obrázok, že notebook treba vybrať do osobitnej nádobky aby ho mohli prebehnúť rentgenom. Po týchto počiatočných zmätkoch, dvoch letoch a 3 hodinách strávených v Barcelone na letisku, som konečne dorazila okolo 22 hodiny do cieľa.

S mojou novou pani domácou sme sa dohodli, že ma počkajú na letisku, spolu s mojou spolubývajúcou Linou, ktorá vedela trochu po anglicky (keďže moja španielčina bola v tom čase na tom oveľa horšie ako teraz – teda popravde skôr nebola ako bola) aby ma spolu s mojím „malým (26 kg)“ kufrom odviezli do bytu. Myslím ,že vám nemusím opisovať, že celú cestu autom strávila nalepená na okne, hoci som v podstate nič nevidela.Keď sme prišli na byt zoznámila som sa s mojou druhou spolubývajúcou Veronicou. Pani domáca mi ukázala celý byt a čo ako funguje. Moja nová izba je malá, ale nič v nej nechýba. Je tu posteľ, pekná veľká skriňa, stôl a poličky – všetko čo študentovi treba. Kým som si ja zaujatá ťahala kufor do izby a obzerala, kde budem každý večer teraz skladať hlavu, mala som pocit, že ma domáca a moje nové spolubývajúce stihli v španielčine trochu poohovárať. Nezazlievala som im to, veď nevedeli vtedy, čo za nezmar im to tam prišiel.

Následne 4 dni som mala dosť času na to aby som sa tu solídne zabývala. Vybalila som si svoje saky–paky a pekne poukladala do skrine a na poličky s vedomím, že takto dlho asi nevydržia, ale sestra by bola aj tak na mňa hrdá, keby to videla. V štvrtok ma Lina zobrala do mesta trochu sa poobzerať po centre a po nejakých pamiatkach, vysvetlila mi ako tu funguje doprava, dala mi mapu a celkovo ma trochu zorientovala v rámci pohybu v meste.

Zvyšok voľného času, ktorý mi zostal do začiatku školy som strávila prechádzaním sa po parku, preskúmavaním všetkých kútov bytu, pozeraním do mapy mesta a učením sa španielčiny, nakoľko od pondelka ma čakala škola.

 

Tradície ako podstata národa

29.04.2013

Nedávno môj pobyt v Seville prekročil dĺžkou 2 mesiace a ja som mala medzitým dostatok času zabývať sa tu a spadnúť do každodenného stereotypu. Okrem chodenia do školy a na španielsky kurz, alebo občas nejaký výlet mimo mesta, či párty, som mala to šťastie, že som mohla zažiť dve rýdzo španielske fiesty.

Rozdiely, ktoré oku Slováka v Seville neuniknú

14.04.2013

Nakoľko som v Španielsku už vyše 2 mesiace, všimla som si veľa odlišnosti v každodennom živote Španielov, ako aj ľudí, ktorí tu prišli žiť zo zahraničia. Samozrejme je to spôsobené inými zvykmi, tradíciami, rozdelením dňa a mnohými ďalšími faktormi. Niekedy sú to len maličkosti, inokedy je to vec priam bijúca do očí. Zhrniem tie najčastejšie, alebo [...]

Škola, ¡Hola! , Tapas, alebo ako som si tu zvykla

17.03.2013

V prvý pondelok, keď som mala ísť do školy, som sa dosť bála, čo sa naposledy stalo, keď som mala štátnice. Avšak nakoniec sa ukázalo, že strach nebol vôbec opodstatnený. Ako som neskôr zistila, univerzita, na ktorú tu momentálne chodím, je súkromnou súčasťou Univerzity v Seville, čo sa samozrejme hneď prejavilo na niekoľkých veciach.

Fico, Blaha

Iniciatíva Munícia pre Ukrajinu vyzvala Fica, aby zdvojnásobil vyzbieranú sumu

29.04.2024 19:36

Zároveň premiéra vyzvali, aby sa jasne vyjadril a prehodnotil svoj postoj k českej iniciatíve.

Filip Kuffa

Demokrati namietajú účasť Gregora Kuffu na rokovaniach, jeho brat hovorí o výmysloch

29.04.2024 18:56

Ako príklad uviedla mimoparlamentná strana rokovanie k návštevnému poriadku Tatranského národného parku.

2024-04-26 slnko v sieti 007 foto zdenko hanout

Šéf Rady RTVS označil galavečer Slnko v sieti za politický míting opozície

29.04.2024 18:16

Igor Gallo pripomenul, že RTVS ako vysielateľ galavečera nesie v zmysle platnej legislatívy objektívnu zodpovednosť za obsah priameho prenosu.

sanitka,

Šiestačka v Maďarsku bodla nožom spolužiačku, vrtuľníkom ju odviezli do nemocnice

29.04.2024 18:03

Šiestačka si nôž priniesla z domu a mala ho schovaný v školskej lavici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6173x
Priemerná čítanosť článkov: 1543x

Autor blogu

Kategórie