Založ si blog

Tradície ako podstata národa

Nedávno môj pobyt v Seville prekročil dĺžkou 2 mesiace a ja som mala medzitým dostatok času zabývať sa tu a spadnúť do každodenného stereotypu. Okrem chodenia do školy a na španielsky kurz, alebo občas nejaký výlet mimo mesta, či párty, som mala to šťastie, že som mohla zažiť dve rýdzo španielske fiesty.

Prvou a nie menej dôležitou bola Semana Santa, u nás inak známa ako Veľká noc. Táto udalosť trvá celý týždeň, počnúc pondelkom, po Kvetnej nedeli, a končiac Veľkonočnou nedeľou. (Chvalabohu, nemajú tu zvyk polievať nevinné dievčatá studenou vodou.) Počas tohto týždňa každý deň, približne od jednej hodiny poobede do skorých ranných hodín, prechádza ulicami, z jednej strany mesta na druhú, niekoľko alegorických sprievodov. V každom sprievode máte možnosť vidieť ľudí odetých do rôznofarebných hávov so špicatou kuklou na hlave a dlhou sviečkou v rukách. Ak som správne pochopila, každý jeden z nich si môže niečo priať v modlitbe a následne za jej splnenie kráča v tomto sprievode. Popri tom, by mala dodržiavať tri základné pravidlá: zúčastniť sa celého pochodu, počas neho nejesť a nepiť a kráčať bosý. Avšak mnohokrát je možné vidieť ako sa tieto pravidlá nedodržiavajú až tak striktne, pravdepodobne kvôli veľkej účastí detí. Súčasťou sprievodu sú aj obrovské alegorické vozy zobrazujúce časti Ježišovho života, alebo Macarena – zobrazujúca trpiacu Pannu Máriu – nesené mužmi v pomalom tempe ulicami Sevilly.

 

Celá Semana Santa je sprevádzaná zvláštnou živou orchestrálnou hudbou, ktorá sprievody dokonale dopĺňa a množstvom ľudí v uliciach, čo celkovo vytvára neobyčajný spirituálny a kultúrny zážitok.

 

 

Druhou fiestou, ktorú som mala možnosť okúsiť, bola Feria de Abril alebo pre Španielov privítanie jari po zime. Patrí medzi podobné podujatia, ktoré sa konajú po celej Andalúzií, je z nich však najväčšia a najznámejšia. Tak isto ako Semana Santa trvá celý týždeň. Začína sa v noci z pondelka na utorok, kedy sa celé mesto o polnoci zhromaždí aby videlo ako sa rozsvieti areál a s ním hlavná brána Ferie – Alumbrado. Následne v priebehu dní máte možnosť vidieť nefalšované býčie zápasy a v celom meste tradičné zdobené koče, ťahané záprahom štyroch nádherných andalúzskych koní. Typické pre Feriu sú ženy oblečené v tradičných rôznofarebných šatách, s obrovskými kvetmi a farebnými hrebeňmi vo vlasoch. V areály nájdete typické „Casetas“ – každú ozdobenú inak, plné španielskej hudby, jedla a pitia, sprevádzané tancom, hlasom gitár a zvukom typických kastanet. V týchto dňoch žije mesto viac než obvykle, je plné farieb, radosti a samozrejme turistov. Feria je následne v nedeľu ukončená veľkolepým ohňostrojom.

Hoci ako turista možno nechápem pravú podstatu španielskych tradícií, bolo nádherné vidieť španielsky temperament zblízka a mať možnosť zažiť pravú španielsku fiestu na vlastnej koži.

Rozdiely, ktoré oku Slováka v Seville neuniknú

14.04.2013

Nakoľko som v Španielsku už vyše 2 mesiace, všimla som si veľa odlišnosti v každodennom živote Španielov, ako aj ľudí, ktorí tu prišli žiť zo zahraničia. Samozrejme je to spôsobené inými zvykmi, tradíciami, rozdelením dňa a mnohými ďalšími faktormi. Niekedy sú to len maličkosti, inokedy je to vec priam bijúca do očí. Zhrniem tie najčastejšie, alebo [...]

Škola, ¡Hola! , Tapas, alebo ako som si tu zvykla

17.03.2013

V prvý pondelok, keď som mala ísť do školy, som sa dosť bála, čo sa naposledy stalo, keď som mala štátnice. Avšak nakoniec sa ukázalo, že strach nebol vôbec opodstatnený. Ako som neskôr zistila, univerzita, na ktorú tu momentálne chodím, je súkromnou súčasťou Univerzity v Seville, čo sa samozrejme hneď prejavilo na niekoľkých veciach.

Cieľová destinácia: Sevilla

11.03.2013

Ak dobre rátam, tak presne pred 27 dňami som celá nervózna mávala rodičom na rozlúčku na letisku v Prahe. Odchádzala som si splniť sen a zároveň študentské povinnosti, nakoľko som cestovala do Sevilly, do Španielska na Erazmus. Kedže som letela len tretí krát a zároveň prvý krát s notebookom, samozrejme, že ma na bezpečnostnej prehliadke hneď dvakrát vracali naspäť, [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6163x
Priemerná čítanosť článkov: 1541x

Autor blogu

Kategórie